25 Şubat 2014 Salı

Cilt Bakım Rutini / Kuru ve Hassas Ciltler


Merhaba herkese :)

 Söylemem gerekir ki cildine gerektiği kadar özen gösteren biri değilim malesef.Kuru ve hassas bir cilde sahibim o yüzden dogal veya kimyasal içeriği cildime uygun ürünler kullanmaya çalışıyorum.Paraben ve türevlerine alerjim var :(
Cildim kuru oldugu için en çok tükettiğim ürünler nemlendirici kremler ..Elini sık sık yıkayan biri olarak ellerim çok kuruyor.Çok fazla krem uyguluyorum ama yine de kurumasını engellemem mümkün değil.
Kuru ciltlere çözüm olarak;
*Çok su içmek gerek ..
*Badem ceviz gibi kuruyemişleri tüketmeli.
*Ayrıca çok sıcak suyla yıkanmamak gerekiyor ama ben yazın bile sıcak su kullanan biriyim :( Sauna , hamam gibi yerlerde kuru ciltlere göre değil.
*Dışarı çıkarken atkı eldiven ve yüz kremi kullanmalı.
*Ve asla sabun kullanmamalı kuru ciltlere sahip olanlar.


Yaptıgım uygulamalara ve kullandıgım ürünlere gelecek olursak
Banyo sonrasında cildimi nemlendirmek için kullandıgım ve memnun kaldıgım bakım yağlarından bahsetmek istiyorum.İlk olarak dogal kayısı yağı cildimi yumusacık ve pürüzsüz yapıyor çok iyi bi şekilde nemlendiriyor.Ciltte ağırlık yapmaması en güzel özelliği. 
Şuan Neutrogena nın Susamlı Bakım Yagını uyguluyorum.
Cildimde agırlık yapmadan cildimi nemlendiriyor.Yapısı zaten yagdan biraz daha akışkan ve hafif ...Yüzüme bile uyguluyorum bazen.Sanırım banyo sonrası saç uçlarına kullananlarda var.


Detaylı yazısı burada

Banyo sonrası genel olarak yüzüme Framesi Argan Oil kullanıyorum bir pompası yeterli oluyor.Argan yagının faydaları malum.Yıllardır uzamayan alnımın üstündeki bebek saçlarımı bile canlandırdı uzattı.Yüzüme sürerken bebek saçlarıma da hafif sürüyorum bu yüzden :) Şimdi de kahküllerimin uzaması için kullanıyorum .Yaza kadar uzamalı çünkü .
Çok begendiğim bi ürün herkese tavsiye ediyorum.

Detaylı yazısı burada
Cildime vücut losyonu uyguladıgımda yapışkan bi his oluyor ve memnun kalmıyorum bu histen. Bu yüzden losyon kullanmıyorum .Ama böyle bi his bırakmayan bi vücut losyonu ile tanıstım hem ellerime hem vücuduma rahatça uyguluyorum.Madame Coconun Bergamut Vücut Sütünü indirimle denemek için aldım ve çok memnun kaldım nemlendirmesi emilimi oldukça güzel.Hafif formülüyle vücudumda kullanabildiğim nadir losyonlardan :)
Yakında yazısı gelecek...

Yüz bakımım için ise cildim hassas oldugu için peeling çok fazla yapamıyorum fakat Nivea Temizleme Jeliyle temizliyorum.İçerisinde çok az tanecik var o yüzden kızarıklık yapmıyor ,Makyaj kalıntılarını da temizliyor ve ferahlık veriyor cildime ..


Ardından Avon Anew Vitale Day Cream kullanıyorum.Cildimi yeterince nemlendirmesinin yanı sıra kızarıklık kaşınma yanma gibi herhangi bi şikayete sebep olmaması benim için bir artı.Ama bitmek üzere yeni bir yüz nemlendirici krem arayışındayım.
Son olarak kuru ciltlere sahip olanlar için şiddetle tavsiye edebileceğim şey Kantaron Yağı . Peeling sonrası düzenli kullanımda cildi gerçetkten tazeledi ve siyah noktalarımı bile azalttı.
Yazısı için tıklayın ..

Benim Cilt Bakım Rutinim bu şekilde .Kuru ciltlere sahip kızların önerilerini bekliyorum :)


2 yorum :

  1. Benim cildim yagli çok eskiden nivea temizleme jeli ni kullanmıştım. Cildimi biraz tahriş etmişti. Şimdi köpük formlu temizleyiciler kullanıyorum. :)

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler :)
    Banada beklerim www.bengilisular.com :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok önemli...Sevgiler:)