21 Nisan 2014 Pazartesi

Saç Bakım Rutinim / Gizemin Saksısı - İşlem Görmüş Yıpranmış Saçlar


Merhaba sevgili Bir Dilim Limon takipçileri :)
Ben Gizemin Saksısı'ndan Gizem :)
Candan arkadaşım sevgili Merveye konuk yazar olmak benim için bir şereftir efendim. Niye bu kadar geç kaldım bu yazı için, inanın bilmiyorum :) 


Zavallı saçlarım aşırı işlem görmüştür, üst üste boyama mı dersin, evde kendi kendime yaptıgım umutsuz açma işlemleri mi dersin, en sonunda yenik düşüp kuaförde açtırmak mı dersin, üstüne yine yine yine boyalar.!! Yaşım 20 ama saçlarım 120 yaşında, zavallı saçlarım :\ Sonuç olarak dipten 1-2 parmak saçım normal, gerisi kuru ve aşırı yıpranmıştır.

 

Duşta saçlarımı 2 kere şampuanlarım.
2 senedir vazgeçilmez şampuanım Gliss Total Repair'dir. Tabi ki kuru ve yıpranmış saçlar için :) Her banyoda 2. yıkama için kullanırım. Saçlarımı köpürtüp 2-3 dakika saçımda bekletiyorum şampuanı, durularken bile hissediyorum o yumuşaklığı. Daha fazla yorum için bloga  :)

Diğer 2 şampuanımı ise 1. yıkama da kullanıyorum, bi banyoda birini, diğer banyoda birini :) Gliss'in Marakeş yağı ve Hindistan cevizi içeren bu şampuanı Normal ve Yıpranmış saçlar için.. Etkisini pek gözlemleyemiyorum 2 değişik şampuanı birden kullandıgım için ama kokusunu ve temizliğini seviyorum :)
Avon Naturals'ın Badem yağı ve Avokado içeren Kuru ve Zarar görmüş saçlar için olan şampuanı ise tam bir fiyasko. Bu şampuanı Gliss'e ara verdiğim zaman kullanmak için almıştım, kuru saçlarımı kupkuru ve taranmaz hale getirdi. 700 ml bi ürün bi de bitmiyor.! :) İlk yıkamada saçlarımı temizlemek için kullanıyorum artık n'apayım! :)


Saçlarımı her banyoda kremlemiyorum, bir hafta kremliyosam diğer hafta kremlemiyorum.  Kremleri de mümkün oldugunca uzun sğre bekletiyorum banyoda.
Maskelerimin ilki Avon Advence Techniques'den Fas Argan yağı içeren besleyici saç kremi. Güzelce yumuşatıyor, kolay taranma sağlıyor ama ne kadar bakım yaptıgı tartışılır :) 
2. kremim Elidor Onarıcı ve Yeniden yapılandırıcı bakım kremi. 2 senedir aralıklarla kullanıyorum, memnunum. Bu da kolay taranma ve yumuşaklık sağlıyor, ayrıca yaptıgı bakımı da gözle görüyorum düzenli kullanınca. Nadiren bu serinin şampuanını da kullanırım, severim :)


Saçlarımı şu son 1 aydır her banyodan önce maskeliyorum, önce saçlarımı yıkayıp maskemi sürüp 15-20 dakika bekliyorum. Ama normalde bu kadar sürmüyor tabi :)
Son zamanlarda çoğu blogda gördüğünüz HC Ovex Hızlı Saç Kurtarma ve Canlandırma Terapisi şu yıpranmış saçlarıma ilaç oldu resmen. Kesinlikle şişirmiyorum bu ürünü, ne vaadi varsa, hepsini yerine getiriyor diyebilirim, dahası için blogu ziyaret edin :
2. maskem Avondan yine aynı serinin Argan yağı içeren maske. Bunu da severek kullanıyorum diyebilirim ama bir HC Ovex değil tabi :D Nemlendirmesi ve günler süren kolay taranması güzel..

Ve yine vazgeçilmezim Gliss Total Repair Sıvı Saç Kremi, Kuru ve Yıpranmış Saçlar için. Şampuanıyla beraber başladım, o günden beri elimden düşürmem. Her gün saç boyuna ve uçlarına sıkar, öyle tararım :) gerçi itiraf etmeliyim, HC Ovex maskeden sonra bu yavrucaga bile gerek kalmıyor, öyle kolay taranıyor ki zaten :) 
Sıvı keratin içerdiğinden olsa gerek, yandaki kellerimi bile kapattı :) Böyle spreyler saç dibine sıkılmaz derler ama ben arada sıkıyorum, tabi direk derime değil ama dipteki saçlarımda faydalansın istiyorum :) Daha fazla yorum için bloga alayım sizleri :)

Rutinimde çok ürünüm varmış gibi gözükebilir ama hepsini bir arada kullanmadıgım, sırayla kullandıgım için bana bir sıkıntı yaratmıyor :) Gördüğün gibi aynı seriden ürünler kullanmaya çalışıyorum ki etkililiği artsın, cidden böylesi daha faydalı oluyor.

Saç boyaları iyi hoş, tamam ama, benim sana tavsiyem siyaha boyamayın saçınızı, hemen sıkılan biriysen boyama canım! :) hadi boyadın, git kuaföre baştan paşa paşa açtır, evde kendi basına ugrasma, olmuyor.! Ben ettim, sen etme.! Kör cahil bi insanda değilim halbuki ama, işte, arada oluyo böyle hatalar.. 


Merveciğim izleyicilerinle buluşma fırsatı tanıdıgın için teşekkür eder, öperim :)
Okudugun için teşekkürler :*

Sevgilerimle
<3

Ben teşekkür ediyorum Canım Gizemime :) Tavsiyem saçlarını 1 kez şampuanlaman kuzum.Çünkü saçı daha da kurutuyor şampuan :)
Gizemin bloguna kesinlikle göz atmalısınız kızlar ...Çok renkli ,çok içten ,samimi bir o kadar objektif yazılarla dolu.

Benefit Girl Meets Pearl

Ayrıca güneş kremi hediye ediyor ,bence bi şansınızı deneyin :) 

20 yorum :

  1. Geçen gün gittiğimiz lansmanda senin şampuan kullanım şeklini bir arkadaş sormuştu ve o tarz kullanım olmaması gerekiyormuş, saçlarına zarar veriyor olabilirsin Gizemcim. Bir banyoda birini birinde diğerini kullansan daha iyi olabilir, yıkamalara göre ayırma :))

    YanıtlaSil
  2. Ama, amaa :\ 2 kere yıkamazsam hiç temiz gelmiyor ki bana :)
    bir de şu anda kaynak gösteremeyeceğim ama bir çok yerde 2 kere şampuanlanmalı diye okudum canlarım..
    Kafam karıştı şu anda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok kuzum sen bi kez şampuanla .Çünkü şampuan sacı kurutuyor ve içerisinde birçok zararlı kimyasal var.Ben ilerde şampuan bile kullanmamayı düşünüyorum.,Alışırsın o temiz olmama hissine de.Emin ol temizleniyor :)

      Sil
    2. Araştıracağım canım iyice :)
      Uyardıgınız için teşekkürler bebeklerim :*

      Sil
    3. sen yine gerekirse 2 kere şampuanla ama yine aynı şampuanla yap. Farklı şampuanla yaparsan daha da zarar verir. :(

      Sil
  3. Her banyoda farklı kullanmak şampuanı değiştirmek zararlı oluyor mu yani değişik kullanmak kepek yapıyor diye duymuştum o.o Saç kremlerini bende kullandım ikisini de çok başarılı buldum:) Birde ilk resimdeki olay nasıl yapılıyor yazısı ve flulaştırması :) Bloğunuza da hemen geliyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim saçımda hiç kepek olmuyor şükür ki :) ama ben de sampuan değiştirmek kepek yapabilir diye duymuştum.. İlk fotograftaki olayı da Miskin Kek çok güzel anlatmış :) ; http://miskinkek.blogspot.com.tr/2014/04/makyaj-blog-yazma-ipuclari.html
      sevgilerimle

      Sil
    2. Sık sık değiştirmek kepek yapıyor uzun sure kullanınca da kepek yapııyor bende .Birazda bunyeyele alakalı aslında :)

      Sil
    3. Çok Teşekkurler :) @ gizeminsaksısı kesinlikle bence de bunyeye alakali ;) @ mervelil

      Sil
  4. Bende seninle aynı kaderi paylaşıyordum. Siyaha boyayıp açtırdım defalarca tekrarlandı bu durum hatta yıllarca. Zar zor toparladım. Hala açıcı yüzünden yıpranmış uçlar var onlar içinde elimdeki HC ovexi kullanacağım. İnşallah senin gibi memnun kalırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım memnun kalırsın canım :)
      bir de akıllanmadım ki ben de senin gibi yıllarca tekrarlayacağım sanırım bu durumu :D

      Sil
  5. Annemin saçlarını kuaforler sağolsun yakmıştı, yanlış boya boya düzelt aç derken. 1 yıldır bu Avon'un argan serisini maske serum vs düzenli kullanıyor, son zamanlarda da ovex'i çok beğendi. Tiftik tiftik olan saçları şimdi çok çok iyi oldu :) Marka farketmez ama işlem görmüş saçlar bence arganı denemeli, saçları dökülen kemoterapi alan insanlardan bile saçlarım yerine geldi lafını duyunca, vazgeçilmezim oldu. Sürekli kullanmasam bile elimin altında (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazık olmuş annenin saçlarına da ya, ben kendi saçımı kendim yaktıgımdan millete sayamıyorum bile :D
      saf argan yagı kullanmıyorum ama bu seri sayesinde faydalanıyorum işte, n'apayım :)
      şaşırdım kemoterapi alan hastalara da, aklımda bulunsun..
      sevgiler İlkecim

      Sil
  6. Ovex hariç tüm ürünleri ben de kullandım canım. Önceden memnundum ancak şu sıralar Gliss Marakeş Yağı içeren şampuan saçlarımı fazla yağlandırıyor. Yıkanmamışım gibi bir his bırakıyor bende... O yüzden bırakmak zorunda kaldım. Avonun şampuanı ise tam bir fiyasko. Ben de bir ara fırçalarımı temizlemede kullanmıştım. Saçlarını boyamak isteyen ancak yıpranacağı aklına gelince korkudan kuaföre gidemeyen biriyim :)) Koyu kahverengi saçlarıma balyaj istiyorum. Şu sıralar sadece istemekle kalıyorum :) Ovex için her kullanıcı olumlu yorumlar yapıyor. Sanırım ben de alacağım artık :)) Umarım senin gibi ben de memnun kalırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçlarını boyatmak istemiyorsan açabilirsin belki rengini canım, bir iki ton fark etse bile değişiklik olur :) Nisa bu konuyla ilgili baya tecrübeye sahip, blogunda da paylaşıyo sürekli saç açıcıları, bi bak istersen :)
      Umarım ovexten de memnun kalırsın :) sevgiler

      Sil
  7. Gliss'in Marakeş yağı ve Hindistan cevizi içeren şampuandan koşarak uzaklaştık biz ailecek.Kim kullandıysa saçlarını sertleştirdi. :/
    Ovex'i bende merak ediyorum.
    Gliss'in sıvı saç kremlerini de hiç sevmiyorum.Ay Gliss bana hiç iyi gelmiyor ya. :)
    Favorim Giovanni ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım bende Glissi hiç sevmiyorum kepek yaptı bende sıvı kremi.Sampuanının da bi hayrını gormedim :/ Artık bitkisel sampuan kullanıyorum daha çok uzatıyor..

      Sil
  8. Acaba doğal sabun kullansan saçlarına iyi gelir mi? Benim saçlarım bu kadar yıpranmış değil ama ben önce zeytinyağlı sabunla yıkıyorum sonra bir kere şampuanlıyorum. Sabunun faydasını gördüm. Ancak sadece sabun kullanma çünkü o da saçı keçe gibi yapıyor resmen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaç kere denedm sabunla yıkamayı ama sabunlarken keçe oldu açamadım :D sabun sevmiyorum ben ya, kokusunu da sevmiyorum, çok da sertleştiriyo saçlarımı canım :) gliss şampuandan gayet memnunum ama kızların uarısıyla 2. şampuan kullanmayı araştırcam :) sevgiler tatlım..

      Sil
  9. HC Ovex Hızlı Saç Kurtarma ve Canlandırma Terapisi avondamı ? hala varmı ?

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok önemli...Sevgiler:)